Թեժ գիծ

+374 60 464 504

Անվավեր հավաստագրերի ցուցակ

Պաշտոնական էլեկտրոնային փոստ (e-citizen)

Պաշտոնական էլեկտրոնային փոստը համարվում է հաղորդակցության պաշտոնական միջոց, որը շնորհվում և հաղորդագրություններ ստանալու նպատակով օգտագործվում է անվճար: ՀՀ օրենսդրության համաձայն անձը համարվում է պատշաճ ծանուցված նաև այն դեպքում, երբ տեղեկատվությունն ուղարկվել է նրա պաշտոնական էլեկտրոնային փոստի հասցեով, և առկա է այն կարդալու մասին էլեկտրոնային հավաստում: Ավելի մանրամասն տե՛ս

Իրավաբանական անձի ծածկագիրը (կոդը) 8 նիշանոց թիվ է և ամրագրված է իրավաբանական անձի պետական գրանցման վկայականում: Այն կարելի է գտնել նաև www.e-register.am կայքում որոնում կատարելու միջոցով:

Պաշտոնական էլեկտրոնային փոստ համակարգին միանալու համար անհրաժեշտ է ունենալ նույնականացման քարտ, նույնականցման քարտ կարդացող սարք:

Համակարգին միանալու համար սեղմել հետևյալ հղումը` https://e-citizen.am/

Պաշտոնական էլեկտրոնային փոստին հաղորդագրություններ ուղարկելու պայմանագրի կնքման համար անհրաժեշտ փաստաթղթերի ցանկին կարող եք ծանոթանալ այստեղ:

 

ՊԷՓ` https://e-citizen.am կայք ցանկալի է մուտք գործել Google Chrome բրաուզերով, և վերոնշյալ հաղորդագրությունը ստանալիս անհրաժեշտ է`

  1. 1. Համոզվել, որ CryptoCard Suite Manager ծրագիրը տեղադրված է համակարգչում և աշխատանքային սեղանի աջ անկյունում առկա է CCMonitor-ի նշանը:
  2. 2. https://www.ekeng.am/hy/ կայքից տեղադրել հանրային հավաստագրերը (EKENG Certificate Installation)
  3. 3. Համոզվել, որ նույնականացման քարտը (նախապես ակտիվացրած PIN կոդով) միացված է համակարգչին:
  4. 4. Եթե վերոնշյալ պահանջները բավարարված են, բայց  խնդիրը շարունակվում է, անհրաժեշտ է կատարել հետևյալ քայլերը`
  • * Ժամանակավորապես պասիվացնել հակավիրուսային ծրագիրը
  • * CryptoCard Suite Manager ծրագրից տեղադրել ARMID(AuthPIN) և ARMID(SignPIN) տողերից կրկնակի սեղմումով բացվող Certificate X.509 հավաստագրերը՝ «Trusted Root Certificate Authorities» տիրույթում:
  1. 5. Նշվածքայլերը կատարելուց հետո անհրաժեշտ է կրկին գործարկել բրաուզերը:
  2. 6. Խնդիրը շարունակվելու դեպքում դիմել ԷԿԵՆԳ ՓԲԸ:

 

ՊԷՓ համակարգի ադմինիստրատորի ուղեցույցին ծանոթանալու համար սեղմե՛ք այստեղ:

ԷԼԵԿՏՐՈՆԱՅԻՆ ԹՎԱՅԻՆ ՍՏՈՐԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ

  • Էլեկտրոնային թվային ստորագրությունը էլեկտրոնային պայմանանշանների եզակի հաջորդականություն է, որը կցված է էլեկտրոնային փաստաթղթին և օգտագործվում է ստորագրող անձին նույնականացնելու, ինչպես նաև էլեկտրոնային փաստաթուղթը կեղծիքներից ու աղավաղումներից պաշտպանելու համար:

 

Էլեկտրոնային ստորագրությունը կիրառվում է էլեկտրոնային հաշվետվություններ հանձնելիս, ինչպես նաև ցանկացած փաստաթղթաշրջանառության ժամանակ:

Էլեկտրոնային ստորագրույթուն ստանալու համար այլ երկրների քաղաքացիները պետք է զանգահարեն +374 60 464 504 հեռախոսահամարով կամ cssupport@ekeng.am էլ. հասցեին ուղարկեն իրենց անձնագրի և հանրային ծառայության համարանիշի (սոց. քարտ) սկանավորված տարբերակները:

2004 թվականի դեկտեմբերի 14-ին ընդունված «Էլեկտրոնային փաստաթղթի և էլեկտրոնային թվային ստորագրության մասին» ՀՀ օրենքը կարգավորում է էլեկտրոնային փաստաթղթերի և էլեկտրոնային թվային ստորագրությունների կիրառման ընթացքում ծագող հարաբերությունները: Օրենքը չի կարգավորում անձի ձեռագիր ստորագրության էլեկտրոնային փոխակերպումների և նմանօրինակների, ինչպես նաև դրանց միջոցով ստորագրված փաստաթղթերի օգտագործման հետ կապված հարաբերությունները:

Էլեկտրոնային ստորագրություն ձեռք բերած ֆիզիկական անձը կարող է այն կիրառել մի քանի ընկերություններում` կնքելով համապատասխան պայմանագրեր հարկային և այլ ծառայությունների հետ:

Փաստաթուղթը հնարավոր չէ ենթարկել փոփոխության, քանի որ ստորագրությունը կհամարվի անվավեր:

Նույնականացման քարտեր

Նույնականացման քարտը պարունակում է քաղաքացու կենսաչափական տվյալներ, տվյալների պաշտպանվածությունն ապահովող ծածկագրման բանալիներ, էլեկտրոնային ստորագրության հավաստագրեր:

Ուշադրություն. նույնականացման քարտ ստանալիս ուշադրություն դարձնել PIN/PUK ծրարի Document Number թվերին: Դրանք պետք է համապատասխանեն նույնականացման քարտի վրա նշված «նույնականացման քարտի համարին»:

Երկրորդ նույնականացման քարտ ձեռք բերելու դեպքում անհրաժեշտ է դիմել ԷԿԵՆԳ ՓԲԸ` վերաակտիվացումն ապահովելու համար:

Նույնականացման քարտի ծրագրային հարցեր

1. Սարքը պետք է ունենա արագագործ USB միացում.
2. սարքը պետք է համապատասխանի ISO 7816 ստանդարտին.
3. սարքը պետք է ապահովի T=0, T=1 պրոտոկոլների համապատասխանությունը.
4. սարքը պետք է ապահովի նույնականացման քարտի ID-1 չափի համապատասխանությունը:

1. SCR 3310/3310 v2.0 smart card reader
2. Actividdentity USB reader v3.0
3. Athena ASEDrive IIIe USB reader
4. Omnikey 3021 USB reader

CryptoCard Suite Manager և JSignPDF ծրագրերը համատեղելի են հետևյալ ծրագրերի և օպերացիոն համակարգերի հետ.

  • Windows Vista
  • Windows 7, Windows 8
  • MS Office  2007 / 2010 / 2013
  • Adobe Acrobat, Adobe Reader 

PIN կոդի ակտիվացման ժամանակ 3 անգամ սխալի մասին հաղորդագրություն ստանալուց հետո քարտի հավաստագիրը համարվում է անվավեր և անհրաժեշտ է նոր նույնականացման քարտ ձեռք բերել` դիմելով ՀՀ ոստիկանության անձնագրային և վիզաների վարչություն:

Ակտիվացումից հետո այլ դեպքերում PUK կոդը 9 անգամ սխալ մուտքագրելու դեպքում այն արգելափակվում է և անհրաժեշտ է ձեռք բերել նոր նույնականացման քարտ:

Եթե Cryptotech Suite Manager ծրագրում բացակայում են հավաստագրերի մանուշակագույն նշանները, ապա անհրաժեշտ է Cryptotech Suite Manager ծրագիրը կրկին տեղադրել (ցանկալի է այն նախապես ջնջել, համակարգիչը վերագործարկել (restart), այնուհետև տեղադրել):

Ծրագիրը տեղադրելուց հետո համոզվե՛ք, որ հավաստագրերի նշաններն առկա են.

Եթե MS Office 2010 փաստաթուղթ ստորագրելիս ստանում եք վերոնշյալ հաղորդագրությունը, ապա անհրաժեշտ է կատարել հետևյալ քայլերը.

Start -> Programs -> Microsoft Office -> մկնիկի աջ սեղմակով սեղմել Microsoft Office Word 2010 -ի վրա, սեղմել Properties և նշել Compatibilty: Նշել Run հատվածը (checkbox) և ընտրել Windows XP (Service Pack 3), որից հետո սեղմել OK:

Անհրաժեշտության դեպքում նույն քայլերը կատարել Microsoft Office Excel և Microsoft Office PowerPoint ծրագրերի համար:

MS Office ֆայլեր ստորագրելուց հետո Validation Error հաղորդագրություն ստանալու դեպքում անհրաժեշտ է բեռնել հանրային հավաստագրերը և տեղադրել համակարգչում:

 

Էլ.ստորագրության ծառայության ակտիվացումից հետո, եթե կասեցված հավաստագրով նախապես իրականացրել եք ստորագրման փորձեր, հնարավոր է, որ Ձեր համակարգչի հիշողության (cache) մեջ պահպանված լինի հավաստագրի հին կարգավիճակը, որի հետևանքով Microsoft Office ծրագրերում էլ. ստորագրություն  կիրառելիս չցուցադրվի հավաստագիրը կամ  ստացվեն «select another certificate» և նմանատիպ այլ հաղորդագրություններ։

Սովորաբար համակարգչի cache-ը թարմացվում է 24 ժամվա ընթացքում։  

Խնդիրն անմիջապես լուծելու նպատակով առաջարկվում է, համակարգչի վրա ունենալով ադմինիստրատորի արտոնություններ, սեղմել start, հավաքել cmd, մկնիկի աջ սեղմակով նշել -> run as administrator -> բացված պատուհանում հավաքել "certutil -setreg chain\ChainCacheResyncFiletime @now" հրամանը  և սեղմել Enter:

MS Word / Excel ֆայլեր ստորագրելիս ստորագրության օրվա, ժամի և այլ մանրամասն տվյալների արտացոլման նպատակով անհրաժեշտ է ֆայլի աջ հատվածում՝ ստորագրությունների սյունակում մկնիկի աջ սեղմակով սեղմել ստորագրության վրա և ընտրել Signature Details տարբերակը։

Բացված պատուհանում ընտրում ենք See the additional signing information… տարբերակը։

Word փաստաթղթի յուրաքանչյուր էջում ստորագրություն տեղադրելու համար անհրաժեշտ է բոլոր էջերում նախապես ներմուծել՝  Insert  մենյու->  Signature Line -> Microsoft Office Signature Line -> Signature Setup պատուհանը և  սեղմել OK:  Յուրաքանչյուր էջում առաջացած  X______   տողերի վրա  մկնիկի ձախ սեղմակով ընտրել Sign -> OK -> ներմուծել  անուն, ազգանուն կամ  սեղմել Select Image՝ բեռնելով  ստորագրության նկարը -> նշել Sign – > մուտքագրել PIN կոդը-> սեղմել OK:

Եթե նույնականացման քարտը տեղադրելուց հետո JSignPdf ծրագրում Load Keys կոճակը սեղմելիս հավաստագիրը չի բեռնվում, ապա խորհուրդ է տրվում Keystore type տողում WINDOWS-MY փոխել WINDOWS ROOT -ի, սեղմել Load Keys, անտեսել ստացվող հաղորդագրությունը, այնուհետև կրկին ընտրել WINDOWS-MY և կրկին սեղմել Load Keys:

Ուշադրություն. անհրաժեշտ է ստուգել նաև համակարգչի ժամը և ամսաթիվը:

MS Word փաստաթուղթը 2 կամ ավելի  անձանց կողմից ստորագրելու համար անհրաժեշտ է քարտ կարդացող սարքից հանել տվյալ նույնականացման քարտը և տեղադրել 2-րդ քարտը,  սպասել հավաստագրի բեռնմանը՝ կատարելով նույն քայլերը` ներմուծել file®protect document®add a digital signature….. և ստորագրել՝ երկրորդ քարտով ստորագրելիս "Sign" պատուհանում նախապես սեղմելով "change" կոճակը և ընտրելով տվյալ անձի հավաստագիրը: 

Ուշադրություն.   Որպեսզի փաստաթուղթը չհամարվի անվավեր, քանի որ ստորագրելուց հետո այն հնարավոր չէ ենթարկել փոփոխության, անհրաժեշտ է`

  • առաջին անգամ MS Word փաստաթուղթ  ստորագրելիս նախապես սեղմել ‘’save’’ կոճակը, այնուհետև  ստորագրել:
  • երկու կամ ավելի անձանց կողմից ստորագրված փաստաթուղթը ստորագրելուց հետո փակել՝ առանց սեղմելու ‘’save as’’ կոճակը:

 

MS Word փաստաթղթում 2 անձանց գրաֆիկական ստորագրությունը տեղադրելու համար անհրաժեշտ է նախապես կողք կողքի (կամ այն մասում, ուր անհրաժեշտ է) ներմուծել՝ Insert  մենյու->  Signature Line -> Microsoft Office Signature Line -> Signature Setup պատուհանը և սեղմել OK:  

Առաջին  X______   տողի վրա ստորագրել առաջին  ստորագրությամբ (մկնիկի ձախ սեղմակով ընտրել Sign -> OK -> ներմուծել  անուն, ազգանուն կամ  սեղմել Select Image՝ բեռնելով  ստորագրության նկարը -> նշել Sign – > մուտքագրել PIN կոդը-> սեղմել OK), այնուհետև տեղադրել 2-րդ անձի  քարտը, սպասել հավաստագրի ակտիվացմանը  և  ստորագրել՝ "Sign" պատուհանում նախապես սեղմելով "change" կոճակը և ընտրելով տվյալ անձի հավաստագիրը: 

 

Միևնույն փաստաթուղթը 2 կամ ավել անձանց կողմից ստորագրելու համար անհրաժեշտ է քարտ կարդացող սարքից հանել տվյալ նույնականացման քարտը, տեղադրել հաջորդ քարտը և JSignPdf ծրագրում սեղմել Load Keys կոճակը:

Անհրաժեշտության դեպքում ընտրել տվյալ ստորագրող անձի հավաստագիրը Key alias տողի բացվող ցանկից: Input PDF file տողում սեղմել Browse կոճակը և ընտրել արդեն ստորագրված “_signed” վերջածանցով ֆայլը:

Ուշադրություն. անհրաժեշտ է նշել Append Signature to existing one հատվածը, այլապես հաջորդող ստորագրությունը կտեղադրվի` ջնջելով նախորդը:
Ստորագրելուց հետո անհրաժեշտ է բացել ստորագրված փաստաթուղթը և համոզվել, որ առկա են և՛ հարկային ծառայության, և՛ տվյալ անձի/անձանց ստորագրությունները:

PDF ֆայլերում էլեկտրոնային ստորագրության դիրքը և չափերը փոփոխելու համար անհրաժեշտ է ակտիվացնել Visible Signature հատվածը և սեղմել Settings կոճակը: Բացված Visible Signature Settings պատուհանում սեղմելով Preview and Select կոճակի վրա` մկնիկի ձախ սեղմակով անհրաժեշտ է նշել ստորագրության չափը և տեղը էջի վրա:

Ստորագրության տեսքը փոփոխելու համար Visible Signature Settings պատուհանում Display տողում անհրաժեշտ է նշել առաջարկվող տարբերակներից որևէ մեկը:

Խնդիրը պայմանավորված է ստորև նշված պատճառներից որևէ մեկով՝

1. ստորագրությունն ակտիվ չէ, քանի որ սպասարկման վճարը չի կատարվել,

2. ձեռք եք բերել երկրորդ նույնականացման քարտը, որի վերագրանցման համար անհրաժեշտ է դիմել ԷԿԵՆԳ ընկերությանը,

3. եթե ստորագրությունն ակտիվ է, սակայն հաշվետվությունը չի բեռնվում, անհրաժեշտ է բեռնումն իրականացնել տարբեր բրաուզերներով (Google Chrome, Mozilla Firefox և այլն):

Հավաստագիրը Adobe ծրագրի վստահված հավաստագրերի ցուցակում ներառելու համար անհրաժեշտ է մկնիկի աջ կոճակով սեղմել ստորագրության վրա, ընտրել  Validate Signature -> Signature Properties -> Show Certificate -> Trust - Add to trusted Identities ->OK:              

Բացված Import Contact Settings պատուհանում նշել  Use this certificate as a trusted root  և  Certified documents նշման ակտիվ դաշտերը (checkbox):  Տես՝ նկարը.

Adobe Acrobat տարբերակ

Հավաստագիրը Adobe ծրագրի վստահված հավաստագրերի ցուցակից հեռացնելու համար անհրաժեշտ է  փաստաթղթի “Advanced” մենյուից ընտրել Manage Trusted Identities, այնուհետև Contacts  դաշտից  ընտրել Certificates  բաժինը, նշել  տվյալ անձի հավաստագիրը և սեղմել  Edit Trust  կոճակը:  

Բացված  Edit Certificate Trust  պատուհանում  հեռացնել  “Use this certificate as a trusted root” նշման ակտիվ դաշտը (checkbox): Տես՝ նկարը.

 

 

Adobe Reader DC տարբերակ

Հավաստագիրը Adobe ծրագրի վստահված հավաստագրերի ցուցակից հեռացնելու համար անհրաժեշտ է փաստաթղթի Edit մենյուից նշել Preferences,  կատեգորիաներից ընտրել Signatures -> For Identities & Trusted Certificates և սեղմել More: Ձախ մասում նշել Trusted Certificates և ընտրելով համապատասխան հավաստագիրը՝ սեղմել Edit Trust:

Բացված  Edit Certificate Trust  պատուհանում (տես՝ վերոնշյալ նկարը)  հեռացնել  “Use this certificate as a trusted root” նշման ակտիվ դաշտը (checkbox): 

 

ARX CoSign Ծրագիր

Տվյալ հրամանը կարող է բացակայել, եթե 

1. Adobe Reader ծրագիրը տեղադրվել է Cosign Client ծրագրի տեղադրումից հետո
2. Եթե Adobe Reader ծրագիրը թարմացվել է (update)

Անհրաժեշտ է ARX Cosign Client ծրագիրը վերատեղադրել` առանց այն նախապես հեռացնելու:

Երկու կամ ավել ստորագրության, ինչպես նաև սկավառակների դեպքում, ծրագրի տեղադրումը կարող է կատարվել մեկ անգամ: Միևնույն համակարգչում 2 տարբեր ստորագրություններ կիրառելու դեպքում անհրաժեշտ է առաջին օգտվողի անվամբ ստորագրելուց հետո սեղմել Log off կոճակը Start-> Programs-> ARX CoSign -> Cosign Control Panel –ում, այնուհետ ստորագրել միևնույն փաստաթուղթը` օգտագործելով այլ օգտվողի անուն և գաղտնաբառ:

Ստորագրության աջ մենյուից ընտրել Validate Signature ենթամենյուն: Բացված պատուհանից ընտրել Signature Properties կոճակը: Բացվում է պատուհանը` ստորագրության մանրամասն տեղեկությամբ:

Եթե համակարգչում տեղադրված չէ Adobe Acrobat Professional ծրագիրը, ապա .pdf ֆայլերը կարող եք ստորագրել OmniSign ծրագրի միջոցով:

Ստորագրության կիրառման ծրագրային միջներեսը (Signature API), Էլեկտրոնային ստորագրության ARX CoSign ծրագրի հետ միասին, ապահովում է թվային ստորագրությունների կիրառումը վեբ ծառայությունների համար:

Այս գործառույթը, կիրառելով Վեբ ստանդարտները, թույլ է տալիս ծրագրավորողներին օգտագործել Վեբ ծառայությունները, ինչպես նաև հնարավորություն տալ ծրագրավորման լեզուներին և օպերացիոն համակարգերին փոխգործել ARX CoSign ծրագրի հետ:

Եթե Դուք էլ. ստորագրությունն օգտագործում եք Վեբ ծառայությունների և SOAP պրոտոկոլների համար, Դուք կարող եք հղել Ձեր նամակը հետևյալ հասցեով՝ ԷԿԵՆԳ ՓԲԸ, ՀՀ, Երևան, Տիգրան Մեծի 4, ինչպես նաև հասցեագրել էլ. նամակ cssupport@ekeng.am` ստանալու բոլոր անհրաժեշտ բաղադրիչները համապատասխան ինտեգրացիայի համար:

Նույնականացման քարտի ընթերցման ծրագիր

Նույնականացման քարտի ընթերցման ծրագիրը նախատեսված է նույնականացման քարտի տվյալներին ծանոթանալու, արտահանելու և տպելու համար՝ առանց փոփոխություն կատարելու հնարավորության:

Նույնականացման քարտի ընթերցման ծրագրի ձեռքբերման նպատակով անհրաժեշտ է մեկ օգտագործողի (միավորի) համար վճարել տարեկան 10.000 (տասը հազար) ՀՀ դրամ և կնքել համապատասխան պայմանագիր: Վճարման և ձեռքբերման կարգի մանրամասների համար սեղմե՛ք այստեղ:

Նույնականացման քարտի ընթերցման ծրագրի տեղադրումը տե՛ս՝ նույնականացման քարտի ընթերցման ծրագրի ուղեցույց:

Եթե ընթերցման ծրագիրը (setup.exe) չի տեղադրվում, ապա անհրաժեշտ է նախ տեղադրել dotNetFx40_Full_x86_x64.exe-ն, այնուհետև` setup.exe ծրագրային բաղադրիչը:

Ընթերցման ծրագիրն արդեն իսկ կիրառող անձիք նոր լիցենզիա ձեռք բերելու նպատակով պետք է դիմեն ԷԿԵՆԳ ընկերություն` նամակ հղելով cssupport@ekeng.am էլ. հասցեին կամ զանգահարելով +374 60 464 504 հեռախոսահամարով:
Լիցենզիայի տարեկան սպասարկման վճարը 10.000 (տասը հազար) ՀՀ դրամ է:

Էլեկտրոնային շտեմարան

1. Անհրաժեշտ է սեղմել Գրանցել նոր աշխատող հղումը

  • 2. Մուտքագրել աշխատակցի Սոց.քարտը և սեղմել Որոնել

    3. Բացված էջում աշխատակցի «Անձնական տվյալներ»-ն անփոփոխ են և չեն խմբագրվում

    4. Աշխատակցի «Աշխատողի տվյալներ» բաժնում անհրաժեշտ է լրացնել դաշտերը, նշել «Շահառու» հատվածը և ընտրել ամսաթվերը, որից հետո սեղմել «Ավելացնել»

 

Տվյալ հաղորդագրությունն ստացվում է այն ժամանակ, երբ օգտագործողն ակտիվ է, այսինքն՝ նա արդեն ակտիվացրել է իր մուտքի անունը՝ սեղմելով ուղարկված հղումը:

Էլ. շտեմարանի մուտքի գաղտնաբառը կորցնելու դեպքում անհրաժեշտ է մուտքագրել օգտվողի անունը և սեղմել «Forgot Your Password» կոճակը:

Բացված պատուհանում անհրաժեշտ է մուտքագրել օգտվողի անունը և հանրային ծառայության համարանիշը (սոց. քարտ) և սեղմել «Ուղարկել էլ. փոստ»:

 

Օգտվողի անունի ակտիվացման ժամանակ գրանցված էլ. փոստին ստացվում է նամակ` գաղտնաբառի փոփոխման հղմամբ: Ստացված նամակում անհրաժեշտ է սեղմել «այստեղ» հղումը:

Ուշադրություն. եթե ստացված նամակն ավելի ուշ է ընթերցվում, ապա հղման վրա սեղմելիս ստացվում է «Ակտիվացման կոդի ժամկետը սպառվել է» հաղորդագրություն: Գաղտնաբառի վերականգնումը անհրաժեշտ է սկսել առաջին քայլից:

«Այստեղ» հղումը սեղմելուց հետո բացվում է պատուհան, որտեղ «Նոր ծածկագիրը» տողում անհրաժեշտ է մուտքագրել ցանկալի գաղտնաբառը և կրկնել այն «Կրկնել ծածկագիրը տողում», որից հետո անհրաժեշտ է սեղմել «Փոխել» կոճակը:

Փոփոխության բարեհաջող ավարտից հետո բացվում է մուտքագրման սկզբնական պատուհանը, որտեղ անհրաժեշտ է մուտքագրել Օգտվողի անունը և նոր գաղտնաբառը:

Էլեկտրոնային շտեմարանում գրանցված աշխատակիցների ցանկի արտահանման համար անհրաժեշտ է սեղմել Որոնել աշխատակից հատվածի վրա և սեղմել Արտահանել CSV կոճակի վրա:
Ցանկը հնարավոր է արտահանել ըստ ազատված աշխատակիցների, շահառուների, ոչ շահառուների՝ նշելով համապատասխան հատվածի վրա, կամ ամբողջ ցուցակը` որևէ հատված չնշելով:

 

Արտահանելուց հետո տվյալ ֆայլը պահպանվում է CSV ֆորմատով, որն անհրաժեշտ է բացել MS Excel ծրագրով:

 

.CSV ֆորմատով file-ը էլեկտրոնային Շտեմարան մուտքագրելիս` <<Տող երկու սխալ>> հաղորդագրության դեպքում խնդրում ենք կատարել հետևյալ քայլերը`

Ընտրել Control Panel > Region and Language - > Formats հատվածում ընտրել English (United States) տարբերակը: Այնուհետ սեղմել Additional Settings և Decimal symbol 
հատվածում, եթե դրված է ստորակետ, փոխարինել կետիկով : 

Կարմիրով նշված ՀԾՀ համարները Ձեզ զգուշացնում են դեռևս չգրանցված աշխատակցի մասին կամ սխալ ՀԾՀ համարի վերաբերյալ:

Էլեկտրոնային փաստաթղթերի ստուգումը

MS Office փաստաթղթերում էլ ստորագրությունն արտահայտվում է էլեկտրոնային կնիքի տեսքով` էջի ստորին հատվածում: Սեղմելով էլ. կնիքը՝ էջի աջ մասում հայտնվում է ստորագրումը հաստատող Signatures պատուհանը: Ստորագրության վրա մկնիկի աջ կոճակով սեղմելով՝  Signature Details ենթամենյուում կարելի է տեսնել ստորագրող անձի տվյալները: 

 

MS Office ֆայլերում ստորագրությունը վավեր տեսնելու համար անհրաժեշտ է www.ekeng.am կայքից տեղադրել հանրային հավաստագրերը՝ ekeng.am -> Հաճախակի բեռնվող ծրագրեր-> EKENG Certificate Installation: Ներբեռնելով համակարգիչ՝ սեղմել EKENG certificate installation.exe ֆայլը, ընտրել համապատասխան լեզուն և տեղակայել:

Տեղակայման ձախողման կամ առաջացած այլ խնդիրների դեպքում  հանրային հավաստագրերն անհրաժեշտ է տեղադրել առանձին-առանձին, որոնք տեղադրված են՝ www.ekeng.am-> Փաստաթղթեր -> Տեխնիկական փաստաթղթեր և ծրագրեր ենթաբաժնում:

Առանձին տեղադրման ժամանակ ուշադրություն դարձնել, որ հավաստագրերը տեղադրվեն Trusted Root Certification Authorities թղթապանակում (Սեղմել Install -> Next -> նշել Place all certificates in the following store->Browse և ընտրել Trusted Root Certification Authorities ->Next->Finish):

 

PDF փաստաթղթերում էլ.ստորագրությունը ստուգելու համար էջի վերին աջ հատվածում սեղմել Signature Panel կոճակը և փաստաթղթի ձախ մասից մկնիկի աջ սեղմակով սեղմել ստորագրության վրա -> Show Signature Properties ->Show Signer’s Certificate: Բացված պատուհանում կարելի է տեսնել էլ.ստորագրության մանրամասները:

 

 

 

MS Word փաստաթղթում էլ.ստորագրության ստուգման քայլերին կարող եք ծանոթանալ ՈՒՂԵՑՈՒՅՑ - ում:

MS Office փաստաթղթերի ստորագրումից հետո առաջացած Recoverable Error հաղորդագրությունը հեռացնելու նպատակով  անհրաժեշտ է տեղադրել հանրային հավաստագրերը (տես՝ ekeng.am-> Հարցեր-> Ինչպես տեղադրել հանրային հավաստագրերը): 

Վերոնշյալ լուծումն արդյունավետ չէ միայն MS Office 2016 տարբերակի դեպքում: Այս պարագայում հավաստագրերն անհրաժեշտ է ներառել  ոչ թե Trusted Root Certification Authorities  այլ Trusted People  թղթապանակում:

Քայլերն են՝

Crypto Card Monitor ծրագրում կրկնակի սեղմել ARMID (AuthPIN) տողը, այնուհետև՝ Certificate: X.509 հավաստագիրը, բացված պատուհանում  նշել  Install -> Next -> Place all certificates in the following store-> Browse  և ընտրել  Trusted People ->Next->Finish:  Նույն գործողություններն իրականացնել նաև ARMID (SignPIN) տողի համար:

Նկարն՝ ըստ քայլերի հաջորդականության.

Անհրաժեշտության դեպքում՝ վերաբեռնել համակարգիչը:

 

Ստորագրված էլ. փաստաթղթերը միմյանց կցելու կամ դրանցում այլ փոփոխություններ կատարելու դեպքում էլ. ստորագրությունը կարող է փոփոխվել կամ ջնջվել, որի արդյունքում այն անվավեր կդառնա:
Ընդհանուր փաստաթղթում վավեր ստորագրություն տեղադրելու համար անհրաժեշտ է նախապես միացնել ֆայլերը, այնուհետև տեղադրել ստորագրությունը մեկ կամ բոլոր էջերում՝ ըստ անհրաժեշտության: